Sponsoring w biznesowym świecie coraz częściej postrzegany jest jako zagranie marketingowe. I to nic złego, wręcz przeciwnie, to świetna taktyka. To element budowania wizerunku firmy, ale nie tylko. To także doskonały sposób, żeby aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności.
Jako Mac-Graf od lat angażujemy się w rozwój lokalnych inicjatyw, w tym sportowych, z których jedną z najważniejszych jest sponsoring drużyny koszykarskiej ENEA Abramczyk Astoria Bydgoszcz. Nasza współpraca z tą drużyną wynika nie tylko z pasji do sportu, ale również z chęci wspierania regionu, w którym działamy.
Bartłomiej Dzedzej, prezes klubu Astoria Bydgoszcz, podkreśla, jak istotne jest wsparcie lokalnych firm:
„Każde wsparcie dla naszego klubu ma znaczenie. Bez sponsorów nie ma zawodowego i młodzieżowego sportu. Nasi partnerzy tworzą razem z nami klub i rozwijają go. Mając solidnych partnerów, takich jak Mac-Graf i PakujTo, możemy stawiać sobie nowe cele i z optymizmem patrzeć w przyszłość.”
Bartłomiej Dzedzej
Prezes klubu Astoria Bydgoszcz
W tym artykule przedstawiamy pełny obraz naszej współpracy i opowiadamy, dlaczego wspieranie Astorii Bydgoszcz jest dla nas istotne – zarówno z perspektywy biznesowej, jak i społecznej.
Koszykówka w DNA naszej firmy
Jednym z najważniejszych powodów, dla których zdecydowaliśmy się na sponsoring Astorii Bydgoszcz, jest to, że koszykówka jest w naszym DNA. Wielu pracowników naszej firmy to zapaleni koszykarze, którzy aktywnie uczestniczyli w rozgrywkach na różnych szczeblach i różnych turniejach.
Szczególnie nasz Dział Handlowy wyróżnia się koszykarskimi talentami, gdzie przedstawiciel handlowy Bartosz Pochocki (rzucający/obrońca) grał przez dwa sezony w drużynie Astorii po udanym transferze z Noteci Inowrocław, a kierownik sprzedaży Wojciech Duda (silny skrzydłowy / środkowy) oraz przedstawiciel handlowy Wojciech Szafranek (rzucający), wychowankowie Astorii Bydgoszcz, również zasilali drużynę i mogą pochwalić się swoimi koszykarskimi umiejętnościami. Dziś wszyscy oni dalej grają w kosza hobbystycznie, zarażając pasją innych.
Chcąc im to umożliwić stworzyliśmy firmową drużynę w amatorskiej lidze BNBA, która wygrała sezon 2023/2024! To sposób na utrzymanie zdrowia, rozładowanie napięć i po prostu – integrację i aktywne spędzenie wolnego czasu.
„Przychodząc do pracy do Mac-Grafu nie zdawałem sobie sprawy jak wiele wspólnego będzie miało zawodowe uprawianie koszykówki z rolą przedstawiciela handlowego. Przeniosłem do pracy w sprzedaży prosto z parkietu wiele kluczowych umiejętności, między innymi dyscyplinę, wytrwałość, zdolność do pracy pod presją oraz chęć rywalizacji. Praca zespołowa i szybkie podejmowanie decyzji, które były nieodzowne na boisku, teraz pomagają mi budować relacje z klientami i osiągać cele sprzedażowe.
Sponsoring drużyny sportowej w tym wypadku Astorii Bydgoszcz moim zdaniem to świetny ruch. Wzmacnia wizerunek firmy, buduje lojalność klientów i wspiera społeczności lokalne. Taka inwestycja może przynieść długoterminowe korzyści, łącząc markę z pozytywnymi emocjami sportowymi. Kilku klientów z grona sponsorów Astorii Bydgoszcz udało się pozyskać i nawiązali z nami współpracę, miedzy innymi tytularnego sponsora, czyli firmę Abramczyk. Jest to początek naszej drogi i liczymy że uda nam się rozwinąć tę współpracę.”
Sponsoring drużyny sportowej w tym wypadku Astorii Bydgoszcz moim zdaniem to świetny ruch. Wzmacnia wizerunek firmy, buduje lojalność klientów i wspiera społeczności lokalne. Taka inwestycja może przynieść długoterminowe korzyści, łącząc markę z pozytywnymi emocjami sportowymi. Kilku klientów z grona sponsorów Astorii Bydgoszcz udało się pozyskać i nawiązali z nami współpracę, miedzy innymi tytularnego sponsora, czyli firmę Abramczyk. Jest to początek naszej drogi i liczymy że uda nam się rozwinąć tę współpracę.”
Bartosz Pochocki
Przedstawiciel Handlowy
Koszykówka to nie tylko hobby, ale styl życia. Sport kształtuje charakter i promuje wartości, co jest silnie powiązane z tożsamością naszej firmy. Cechy takie jak zespołowość, determinacja, dyscyplina bezpośrednio przekładają się na codzienne działania naszej organizacji. Tak, jak w sporcie, również w każdej firmie, sukces zależy od współpracy i zaangażowania wszystkich członków zespołu. Dlatego sponsoring drużyny koszykarskiej stał się czymś naturalnym. To inwestycja w coś, co głęboko współgra z naszymi wartościami. Poza tym jesteśmy nie tylko oficjalnym partnerem drużyny, ale również wiernymi kibicami, którzy pojawiają się na meczach, by dopingować drużynę.
„Dzięki uczciwemu, szczeremu i kreatywnemu podejściu do sponsorów i partnerów, klub od wielu lat cieszy się ogromnym wsparciem firm takich jak Mac-Graf i PakujTo. Mamy wiele wspólnych wartości. Są to rzetelność, kreatywność, lojalność oraz zespołowość. Łączy nas także inwestowanie w ludzi, którzy tworzą nasze organizacje i wspólne budowanie z nimi naszych podmiotów. Długotrwałe relacje pozwalają nam planować dłuższą przyszłość i móc być spokojnym o byt klubu. Wsparcie lokalnych przedsiębiorców owocuje nowymi kibicami, pracownicy naszych sponsorów często są na naszych spotkaniach, co dodatkowo buduje więź między klubem a kibicami.”
Bartłomiej Dzedzej
Prezes klubu Astoria Bydgoszcz
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Prowadzenie biznesu nie kończy się na działaniach komercyjnych – na całe szczęście. Coraz większą rolę w strategiach wielu firm odgrywa społeczna odpowiedzialność biznesu, która kładzie nacisk na to, w jaki sposób firmy mogą przyczyniać się do rozwoju społeczności lokalnej, zrównoważonego rozwoju, czy innych społecznych kwestii. I to ma wielki sens, bo przede wszystkim daje możliwość realnego wpływu na życie naszej społeczności.
Sport jest ważny w budowaniu więzi społecznych, promowaniu zdrowego stylu życia, kształtowania postaw, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Realizacja marzeń wielu młodych talentów nie mogłaby się urzeczywistnić, gdyby nie firmy, które wspierają podejmowanie tych wyzwań.
W naszym regionie drużyna koszykarska Astorii Bydgoszcz jest ważnym elementem sportowej tożsamości. To duma nie tylko dla samych zawodników, ale naszego miasta. Wspieramy ich, bo chcemy przyczynić się do tego, żeby ta drużyna mogła kontynuować swoje sportowe sukcesy i rozwijać się na najwyższym poziomie.
„Nasz cel krótkoterminowy to awans do ekstraklasy, rozwój naszych grup młodzieżowych oraz akademii koszykarskiej. Długoterminowo walka o medale w PLK, medale młodzieżowych mistrzostw Polski oraz awans do europejskich rozgrywek. Wsparcie lokalnych przedsiębiorców owocuje nowymi kibicami, pracownicy naszych sponsorów często są na naszych spotkaniach, co dodatkowo buduje więź między klubem a kibicami.”
Bartłomiej Dzedzej
Prezes klubu Astoria Bydgoszcz
Jak sport wspiera biznes?
Sponsoring to nie jest jednostronna inwestycja i akt wsparcia finansowego. Takie działania mogą przynieść korzyści obu stronom. To doskonała okazja do integracji zespołu. Wspólne kibicowanie drużynie, organizowanie spotkań z zawodnikami czy udział w wydarzeniach sportowych to świetny sposób na budowanie więzi między pracownikami oraz wzmacnianie ducha zespołu. Tego typu działania mają pozytywny wpływ na morale w firmie, co przekłada się na większe zaangażowanie i efektywność w codziennej pracy.
To także konkretne korzyści dla naszego biznesu. Przede wszystkim zwiększamy rozpoznawalność marki Mac-Graf w regionie, co jest kluczowe w budowaniu naszej pozycji rynkowej i wizerunku w oczach potencjalnych pracowników. Dzięki sponsorowaniu drużyny, nasze logo jest widoczne na koszulkach zawodników, banerach na meczach i w lokalnych mediach.
Dodatkowo, sponsoring jest świetnym narzędziem do budowania relacji biznesowych. Wspólne kibicowanie na meczach daje nam okazję do spotkań z partnerami handlowymi w bardziej nieformalnym otoczeniu, co sprzyja zacieśnianiu relacji i budowaniu zaufania. Tu nie chodzi o jednorazowy akt wsparcia, ale proces, który przynosi wszystkim zaangażowanym stronom naprawdę wiele korzyści, w tym rozwój regionu, w którym działamy.
„Dzięki naszej współpracy z Astorią Bydgoszcz mogliśmy nawiązać kilka wartościowych kontaktów biznesowych. Atmosfera sportowa sprzyja networkingowi i budowaniu relacji na gruncie wspólnych wartości”
Wojciech Szafranek
Przedstawiciel Handlowy
Sponsoring ENEA Abramczyk Astoria Bydgoszcz przez Mac-Graf i PakujTo, to nie tylko wsparcie drużyny koszykarskiej, ale także wyraz naszej tożsamości, naszych wartości i naszej misji. Koszykówka od zawsze była bliska naszym sercom, a wartości sportowe takie jak współpraca, wytrwałość i dążenie do doskonałości stanowią fundament naszej kultury organizacyjnej. Wspierając Astorię, chcemy przyczyniać się do rozwoju lokalnej społeczności oraz inspirować kolejne pokolenia do podejmowania wyzwań, zarówno na parkiecie, jak i w życiu codziennym.
"Wszyscy nasi sponsorzy i partnerzy to wyjątkowe firmy i wspaniali ludzie którzy je tworzą. Firmy Mac-Graf i PakujTo idealnie wpisują się w cechy naszych sponsorów i idealnie wkomponowują się w wyjątkowość firm wspierających Klub Koszykarski Astoria Bydgoszcz”
Bartłomiej Dzedzej
Prezes klubu Astoria Bydgoszcz
Dzięki tej współpracy, nie tylko budujemy silną markę, ale także uczestniczymy w procesie tworzenia silnej społeczności lokalnej, która razem z nami dąży do wspólnych sukcesów.