Sposób dokonywania zakupów w B2B się zmienia – coraz więcej klientów chce składać zamówienia o każdej porze, samodzielnie – bez kontaktu z handlowcem. Rozumiemy te potrzeby i choć od lat budujemy naszą współpracę z przedsiębiorcami na doradztwie i relacjach, to wiemy, że sytuacje są różne. Z tego powodu uruchomiliśmy platformę do zamówień B2B – PakujTo.pl.
Prognozuje się znaczący wzrost globalnego rynku e-commerce B2B, który według szacunków osiągnie 47,54 biliona dolarów do 2030 roku, przy szacowanej wartości 19,34 biliona dolarów w 2024 roku . Ogromna wielkość rynku i znaczne tempo wzrostu podkreślają globalne znaczenie i potencjał e-commerce B2B. Także w Polsce trend ten jest zauważalny – centralnym motywem jest postępująca cyfryzacja handlu między przedsiębiorstwami, wywołana zmieniającymi się oczekiwaniami nabywców biznesowych, rozwojem sztucznej inteligencji i przepływania trendów z rynku B2C na grunt sprzedaży B2B.
Nowoczesny e-commerce B2B w branży opakowań
Jako Mac-Graf nie mogliśmy być na te zmiany obojętni szczególnie, że na rynek wchodzą kolejne pokolenia, które mają inne oczekiwania, przyzwyczajenia i rutyny w codziennej pracy. Zmiana ta to oczywiście ogromne wyzwanie – odpowiednie skonstruowanie procesu zakupowego na platformie, reorganizacja procesów sprzedaży, systemowe połączenie roli handlowca jako doradcy oraz funkcjonalności platformy e-commerce w jeden świetnie działający mechanizm. Wierzymy jednak, że to krok naprzód, który nasi klienci docenią, choć może to wymagać czasu i przekonania się do takiego sposobu składania zamówień.
Oczywiście korzystanie z platformy jest dobrowolne, a co za tym idzie – klienti, którzy wolą zamawiać produkty w sposób tradycyjny, kontaktując się ze swoim opiekunem handlowym, nadal będzie miał taką możliwość. Platforma PakujTo.pl to dodatkowy kanał, który ma być wsparciem.
Ideę uruchomienia elektronicznego kanału sprzedaży wyjaśnia Rafał Kachelski – prezes Mac-Grafu:
Z biznesowego punktu widzenia można rozszerzać zespoły handlowe, aby zwiększać swoje możliwości dotarcia do kolejnych potencjalnych klientów. Jednak nie zawsze jest to efektywne.
W czasach, gdy wielu z nas prywatnie jest przyzwyczajonych do robienia samodzielnie szybkich zakupów na platformach zakupowych takich jak Allegro, Zalando czy Empik, coraz bardziej otwieramy się na rozszerzenie tego trendu na linii firma-firma.
Jest wiele organizacji, w których pracownicy dokonują zakupów o niestandardowych godzinach, chcą też móc swobodnie porównywać oferty różnych marek. Dodatkowo część osób zwyczajnie nie przepada za kontaktem z doradcami handlowymi – choć mamy świetny zespół handlowy, to rozumiemy te potrzeby.
Właśnie z tego powodu jako producent uruchomiliśmy swoją platformę zakupową B2B – pakujto.pl.
Nasi obecni klienci mogą składać zamówienia tak, jak robili to dotychczas - kontaktując się ze swoim opiekunem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby w każdej chwili wybrali samoobsługę (doradcy będą nadal czuwać nad ich zamówieniami).
Ta decyzja wymagała wiele pracy i zmian, ale finalnie daje naszym obecnym i potencjalnym partnerom więcej swobody. Mamy nadzieję, że kupcy, planiści, właściciele firm, szefowie magazynów - wszyscy, którzy dokonują u nas zakupów, zareagują na ten kierunek rozwoju pozytywnie, a platforma okaże się przydatna w ich codziennych zadaniach.
Rafał Kachelski - Prezes Mac-Graf
Sprawdź naszą platformę e-commerce
Jakie funkcjonalności oferuje platforma PakujTo?






Korzystanie przez klientów z platformy PakujTo.pl nie pozbawia ich jednak możliwości:
- wyceniania i zakupu produktów spoza oferty dostępnej na pakujto.pl
- składania zamówień na wymiar
- wsparcia w optymalizacji systemu pakowania przez naszego doradcę
- negocjacji cen z doradcą
PakujTo.pl to nasza odpowiedź na rosnące potrzeby klientów B2B w zakresie wygodnych i elastycznych zakupów online. Platforma umożliwia szybkie składanie zamówień o dowolnej porze, zapewniając dostęp do historii zakupów, faktur, przypomnień o zamówieniach i przejrzystych warunków handlowych. To nowoczesne narzędzie nie zastępuje doradcy – jest jego uzupełnieniem, oferując klientom więcej swobody, a jednocześnie wsparcie w codziennych obowiązkach zakupowych. Dzięki PakujTo.pl robisz zakupy, kiedy chcesz – bez tracenia kontroli i relacji.